Omschrijving Dit onderdeel betreft de huisvesting van ons bestuur, onze organisatie en de huurders in het gemeentehuis aan de Wetering 1 in Maurik. Het gaat hierbij om het onderhoud van het pand, de inrichting en het terrein rondom het gemeentehuis. Facilitaire zaken omhelst alle facilitaire aangelegenheden in en rondom het gemeentehuis. Het gaat hierbij onder meer om beveiliging, catering, inkoop, postzaken en drukwerk. Doelstelling Met goede facilitaire voorzieningen bijdragen aan een goed werkende, efficiënte en gezonde organisatie. Middels een zorgvuldig vastgesteld meerjarenonderhoudsplan (MJOP) zorg dragen voor een veilige werkomgeving, waarbij tijdig onderhoud aan installaties en het gebouw wordt gedaan. Hierbij wordt voor elk item een bewuste keuze gemaakt op basis van gecalculeerde risico’s en kosten. Activiteiten 2022 Voor 2022 staan de volgende onderwerpen op onze agenda: - Het maken van een nieuw huisvestingsbeleid voor het gemeentehuis voor zowel onze organisatie, als voor de huurders, met daarbij de optie om delen van het gemeentehuis te verhuren;
- Actualiseren MJOP van het gemeentehuis;
- Kijken naar mogelijkheden om het gemeentehuis duurzamer te maken. Denk hierbij aan: LED-verlichting, zonnepanelen en een efficiënte indeling van werkplekken wat resulteert in lagere energiekosten.
|